Board votes to remain in Distance Learning

Board votes 4-1 to remain in Distance Learning

Citing concerns about the potential disruption to the instructional process, community input, and other factors, the Trustees last night voted 4-1 against a timeline to reopen elementary schools in April. Multiple members of the community spoke at last night’s meeting in support of both remaining in distance learning and returning to in-person instruction in a hybrid model. To view the public comment part of last night’s meeting, please click here. To view Superintendent Thompson’s presentation regarding reopening options, please click here.

The District will continue to focus on increasing opportunities for students to participate in on campus experiences such as athletics, activities, and instructional opportunities, many of which have already begun with more being planned. Every school in this district has at least one “learning pod” in place where a number of students come onto campus to engage in distance learning supervised by school staff. Additionally, a number of high-school programs have resumed including football, which will engage in a short, spring season against other local high schools. The District will also focus on developing a TK-12 in-person summer school program. 

SPANISH TRANSLATION

La Mesa Directiva vota 4-1 para permanecer en Educación a distancia

Citando preocupaciones sobre la posible interrupción del proceso de instrucción, la opinión de la comunidad y otros factores, los miembros del consejo votaron anoche 4 a 1 en contra del cronograma para reabrir las escuelas primarias en Abril. Varios miembros de la comunidad hablaron en la reunión de anoche en apoyo de permanecer en el aprendizaje a distancia y regresar a la instrucción presencial en un formato híbrido. Para ver la parte de los comentarios públicos de la reunión, haga clic aquí. Para ver la presentación del Superintendente Thompson sobre las opciones de reapertura, haga clic aquí.

El distrito continuará enfocándose en aumentar las oportunidades para que los estudiantes participen en experiencias en el plantel escolar, como atletismo, actividades y oportunidades de instrucción, muchas de las cuales ya han comenzado y aún se están planificando más. Cada escuela en este distrito tiene al menos un “módulo de aprendizaje” en este momento donde varios estudiantes ingresan al plantel escolar para participar en el aprendizaje a distancia supervisado por el personal de la escuela. Además, se han reanudado varios programas de la escuela secundaria, incluido el fútbol, que participará en una corta temporada de primavera contra otras escuelas secundarias locales. El Distrito también se enfocará en desarrollar un programa de escuela de verano presencial para TK-12.